Aftentur med Sværd

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2019
                                                                                      Aftentur med Sværd

I lighed med sidste års aftentur havde klubben lejet hele båden og også ydet et betragteligt tilskud så medlemmerne kun betalte 100 kr. mens medlemmernes gæster måtte slippe 250 kr. Denne tur i juni måned har altid været særdeles populær og det var der ingen undtagelse fra på denne tur den 20/6. Med klubbens medlemmer og deres gæster blev vi 30 deltagere som sejlede ud fra Kalkbrænderi¬havnen kl. 17. Vejret var overskyet men det holdt tørt og vinden voldte ingen problemer. Alle fik torsk med hjem og langt de fleste de 7 torsk som p.t. er den tilladte kvote. Det blev til i alt 176 torsk – ikke store men typiske sommertorsk. Turen var en såkaldt stjernetur med en præmie til den der fangede den største torsk. Dan løb af med sejren og kunne foruden 7 torsk tage hjem med en dejlig fiskestang doneret af Forst og Jagthuset på Ulrikkenborg Plads i Lyngby.