Fladfisketur Hundested

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2015

Fladfisketur med Marianne F.

På denne tur var vi 16 inklusive gæster og det blev (uheldigvis) én af de mere barske af slagsen. Allerede før vi tog hjemmefra ruskede det godt i træerne og vejrudsigten gav os ikke megen forhåbning om, at det ville blive bedre ud for Hundested – tvært imod. Alle tilmeldte mødte dog op og så var det bare om at få det varme vind- og regntætte tøj på. Regn var der dog ikke meget af, men middelvinden må have ligget omkring 10 m/sek. fra vestlig retning!!
Marianne F er en tung og stabil ombygget marinekutter så den vippede ikke synderlig, men vinden var generende og søen stod til tider ind over agterdækket. Skipper søgte lidt ind i Isefjorden men det var ikke muligt at finde læ; i hvert fald ikke der hvor fiskene var.
Klubben havde selvfølgelig sørget for rigeligt med børsteorm og der blev på trods af vejret fisket ihærdigt og målrettet. De16 mand nåede at hale 248 fladfisk ombord – i gennemsnit 15 flade pr. mand. Det var da ikke så ringe endda. Det var ikke de største fisk i mands minde, men der blev taget mange i rigtig pæne størrelser.