Fladfisketuren maj

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2017
                                                                  Fladfisketur med Marianne F.

Den 20. maj var dagen for klubbens forårs fladfisketur. I år havde vi tilmeldt 13 ”fiskere” som alle, med undtagelse af Michael og Bent-Ole, stod klar ved kajen da Marianne F lagde til kaj kl. 08:45. Michael og Bent-Ole, som jo plejer at være de første på pletten, nåede lige akkurat frem inden afgang.
Vejret fra morgenstunden var varmt og næsten vindstille, men ved halv ni tiden vendte vejrguderne sig imod os og satte godt med blæst på. Heldigvis forblev det forholdsvis lunt og vi fik ingen regn, men blæsten generede dog fiskeriet så resultatet ikke kan stå mål med de sidste par år med Marianne F. Og det var ikke fordi der var for lidt børsteorm. Klubben havde købt rigeligt ind.
En enkelt måtte melde fra i sidste øjeblik men de resterende 12, med den yngste på 12 år, lykkedes det dog at tømme Isefjorden for i alt 205 fladfisk. I gennemsnit 17 fisk pr. mand. Det var ganske pæne fisk med godt med ”sul på kroppen”, årstiden taget i betragtning. Leif Djurhuus toppede listen med 25 flade.
Den næste fladfisketur bliver søndag den 8. oktober med Fyrholm fra Helsingør.