Drivtur efter torsk

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2017
Drivtur med Juventus
Så kom vi til den årlige drivtur med Juventus den 4. marts 2017. Vores formand kunne ikke komme fordi han var udenlands.
Min bror Bent-Ole og jeg ville møde op tidligt for at overraske vores kasserer. Men jeg tror at man skal møde kl. 04 hvis man skal komme før ham. Da vi kom til skibet var det helt mørkt. Jeg sagde til brormand at det kunne være at vi nåede det denne gang. Men ak, hvem kommer gående bag os; det gør såmænd vores kasserer. Vi hyggede os med morgenkaffe og lidt efter lidt kom alle Neptuns medlemmer der havde meldt sig til turen.
Personligt synes jeg det er synd at der ikke kommer flere med på disse ture. Når man tænker på hvor mange medlemmer vi er, så er det altid den faste gruppe der møder op. Og det til trods for, at turene på Sundet er både lærerige og altid sjove - uanset hvor mange torsk vi fanger. Og jeg kan kun opfodre vores mange medlemmer til, at tilmelde sig via vores hjemmeside. Vi bider ikke - det er kun torsken der bider.
Nå, det var et lille sidespring. Vi sejlede ud kl. 07 og lagde os ovre på svenske side hvor vi blev hele dagen sammen med mange andre både. Kl. 11:15 blev der ringet ind og vi satte kursen tilbage mod Helsingør. Vi havde et svært fiskeri pga. stærk strøm og et noget plumret vand, men efter forholdene fik vi en OK fangst med den største på godt 2 kg. Det blev til 25 torsk til 10 mand og selvfølgelig havde ingen af klubmedlemmer mere med i land end det tilladte efter de nye regler. Alt i alt havde vi god tur brormand, klubben og jeg.
mbm