Buleturen januar

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2017
                                                           Buletur uden buler

Buleturen den 4. februar blev ikke nogen succeshistorie. Den blev desværre endnu dårligere end sidste års buletur.
7 mand var tilmeldt turen med Fyrholm fra Helsingør. Vejret var ok og skipper Hans Hagerup kom før afgang under dæk for at høre om vi var til ”sikre” småtorsk eller hellere ville tage chancen for at lande nogle store torsk. Stemningen var klart for at forsøge at lande stortorsken og Hans satte derefter kurs mod vandet nordøst for Hven.
Det tog det meste af en time at nå frem til stedet hvor der var chance for at finde buler med stortorsk, men efter godt tre timers intens søgen måtte vi vende næsen hjemad uden fangst. I alt var der omkring 25 mand ombord og det blev kun til en enkelt torsk på 7-8 kilo. Der var flere andre både i området, men det er jo en ringe trøst at de heller ikke fangede noget. På den tur havde det ingen betydning at der fra januar blev indført kvoter for fangst af torsk i Øresund.