Sildetur

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2015

Sildefest og masser af torsk

På trods af at silde-/torsketuren sidste år med succes blev lagt i begyndelsen af september passede det bedre ind i turarrangementerne at den i år blev lagt 3 uger senere, nemlig den 3/10. Det blev årets ”combi-tur” dog ikke ringere af.
I år var 10 Neptunere tilmeldt turen fra Vedbæk med Jaws, men desværre var der et afbud pga. sygdom og en enkelt mødte ikke op.
I det fine vejr styrede skipper Peder uden betænkeligheder direkte mod området ud for Landskrona og der lå vi så og drev lidt frem og tilbage under hele turen. Og det var såmænd heller ikke nødvendigt at bevæge sig andre steder hen. Lige som sidste år ”skovlede” vi simpelt hen de flotteste høstsild ind over rælingen. Men ikke nok med det; der blev også taget rigtig mange torsk og nogle makreller. Resultatet for de 8 mand blev et hav af sild, 36 torsk op til 3,5 kg. (mere end dobbelt så mange som sidste år) samt 4 makreller. Bent Roark, og Leif Djurhuus gik begge hjem med 10 torsk!