Harasjømåla 2019

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2019
                                                                    Super tur til Harasjömåla

Igen i år havde vi lejet Fiskeringens hytte i Mörum for at fiske efter regnbueørreder i Harasjömåla. Huset blev booket fra 5/5 til 9/5 med planlagt fiskeri den 6., 7. og 8. men som i tidligere år var det ikke nok for ”familietrioen” Michael, Andreas og Bent-Ole som kørte hjemmefra søndag den 5. mens det endnu var nat, for at være klar søndag morgen klokken 6!! Det gav dem en ekstra dags fiskeri med en ørred på 1,2 kg. til Bent-Ole og en på 2,9 kg. til Andreas.

Vi endte op med et hold på 9 mand nemlig Michael, Bent-Ole, Andreas, Bjørn Lund, Niels Elvig, Jan, Henning ”Blik”, vort nye medlem Christoffer og undertegnede efter nogle sørgelige frafald (Bent Roark og Frank), Henrik Mortensen som var kommet til skade og Hans som måtte melde fra pga. flytterod.

Vejret var svingende med byger med hagl mandag og tirsdag og fint vejr men end del blæst om onsdagen. Det tog dog ikke modet fra holdet som halede godt med fisk ind. Om mandagen fik Bent-Ole 3 ørreder, Christoffer 2 og Henning ”Blik”, Bjørn og undertegnede 1 hver. Om tirsdagen forsøgte Michael, Bent-Ole, Andreas og Christoffer sig i Fluestrømmen (alle for første gang med fluestangen i hånden) men det lykkedes dem ikke at lande fisk. Vi andre fiskede traditionelt videre i Mjöldrängen hvor Jan landede 1 og undertegnede 3 ørreder. Fiskeriet fortsatte tidligt onsdag hvor dagen endte med 3 til Bent-Ole, 3 til undertegnede, 2 til Andreas og 1 hver til Jan, Michael, Christoffer og Niels. Både Bjørn og Niels har været med tidligere men deres fangst i år var deres første i Harasjömåla.

Som sædvanligt var det kulinariske i topklasse og selv Andreas’ grillede pølser om onsdagen lykkedes over forventning. Resultatet af turen blev:

Henning Loesch 7 stk / 23,1 kg
Bent-Ole 7 stk / 17,7 kg
Andreas 3 stk /   9,7 kg
Christoffer 3 stk /   8,2 kg
Jan 2 stk /   4,2 kg
Bjørn 1 stk /   3,2 kg
Niels 1 stk /   2,8 kg
Henning ”Blik” 1 stk /   2,5 kg
Michael 1 stk /   2,4 kg

I alt 27 ørreder på tilsammen 73,8 kg med den største på 3,8 kg og et gennemsnit af 2,84 kg.

Hertil kommer at Andreas fangede en mindre gedde og Jan en stor brasen som begge blev genudsat.

En i alle henseender vellykket tur 