google-site-verification: googleda7d38da973e67d3.html

Hoved menu:

NYE REGLER FOR TORSKEFISKERI
Gældende fra 1. januar 2020

Danmark har sammen med de øvrige lande diskuteret og fordelt de nye fiskekvoter i EU. Resultatet blev at Danmark skal skære ned på torsk fanget i den vestlige og østlige Østersø (nord og øst for Bornholm)
Erhvervet har så krævet at lystfiskeriet også skal bidrage og derfor er de nye kvoter for 2020 nu som følger:

Hver lystfisker må dagligt højst hjembringe 5 torsk i perioden 1.april til 31. januar.
      I februar og marts må man højst hjemtage 2 torsk dagligt.

Små torsk må gerne genudsættes.

Aftenturen med Fyrholm onsdag 17.06.
Den seneste udvikling er at turbådene fra næste uge ligestilles med restauranter. Fyrholm er godkendt til at sejle med 36 lystfiskere men lige nu, og indtil dækspladsen bliver nøjagtigt opmålt, har Martin Hubert besluttet at sejle med maximum 27. Neptun har lejet hele båden og vi har besluttet at vi maximalt medtager 20 – så får alle god plads og vi er langt fra at støde imod forskrifterne for behørig afstand. Deltagelse er efter “først til mølle” princippet. Neptuns medlemmer prioriteres og gæster kommer med efter samme princip i den udstrækning der er plads. Prisen er 150 kr. for medlemmer og 300  kr. for gæster. Tilmelding via hjemmesiden eller pr. mail til undertegnede på jorn_qvist@hotmail.com. Du er tilmeldt når du modtager en bekræftelse. Sidste frist for tilmelding er onsdag den 10. juni. Efter denne dato, er jeres tilmelding(er) bindende. De medlemmer der allerede har fået bekræftelse fra mig tidligere er fortsat tilmeldt.
Vore aftenture er ret populære så det er nok en god ide at tilmelde sig tidligt. Skibet ligger i Kalkbrænderihavnen, Lautrupskaj, bag ved Svanemølleværket.
Venlig hilsen,
Jørn, turleder